top of page

kasım

  • Yazarın fotoğrafı: histerik
    histerik
  • 3 Ara 2023
  • 1 dakikada okunur

Kasım aylarının namı meşhurdur. Kasım ayrılık ayıdır, veda ayıdır ,acı ayıdır. Belki de kasımların bir suçu yoktur, bizler gereksiz anlam yüklüyoruzdur. Biraz öznele girip Histerik için kasımlar ne anlam ifade eder onu açıklayacağım . Tam kasıma veda etmişken yapmak daha doğru olur. Kasım tam anlamıyla sonbaharın kasvetini temsil eder gözümde. Ölümler, vedalar ,ayrılıklar,kopuşlar kasıma aittir. Nisan nasıl birleşme , evlilikle kutsanmış bir aysa Kasımlarda böyledir işte. Acının inkar edilemez somutlandırması. Sonbahara veda yine bir veda namına yaraşır şekilde kışa giriş ayı. Kasımlar aslında her şeyi sırtlayan ve diğerlerinin sırlarını örtbas etmekle görevli olduğundan bunca kasveti barındıran bir aydır. Yağmurun ıslatıp balçıklandırmış olduğu toprakta, taze gömülü mezar başında elinde kasketini sıkı sıkı donmuş kırmızı parmaklarla tutan çelimsiz sıska adamın adıdır kasım.

Yüzü yer yer kırışıklıklara kucak açmış,kirli sakallı, koyu saçlarına hafif beyazlar düşmüş suskun bir adam. Papuçları fermuarına kadar çamurla kaplı ,kabanının kenarları yüzünü çiziyor. Mezarlığın karşısında bulunan yapraklarını dökmüş koca ceviz ağacının altında bulunan banka doğru ilerliyor. Islaklığa önem vermeden oturmuş, ölümcül suskunluğunu bozmuyor. Üç kara karganın konduğu dal ,sert rüzgarında etkisiyle sallanıyor. Kasketini kafasına geçirirken doğrultuyor başını

'üç karga..yanyana. Yine ölüm.'

Oturduğu yerden kalkıyor adeta rüzgara meydan okurcasına, mezara çömelerek bir avuç toprağı kokluyor doyasıya. 'Oysa bir kaç saat önce ölü kokuyordun' tebessüm ediyor

ölü kokmak. Ne garip ifade, şuan misler gibi kokan iki üç toprak parçası kapatmıştı ölümün o ağır kokusunu. Dikkatlice kokladığında yüzünü buruşturdu,hiçbir şeyin kapandığı falan yoktu hala alabiliyordu ciğerlerini yakan o kokuyu. Ellerine aldığı toprağı usul usul döktü ve ayağa kalktı. Son defa kasketini çıkarıp saygıyla eğildi

' Vedalarda kaybettiğim ,vedalarda kavuşmak üzere.'

Çamurlu yoldan bata çıka ilerledi. Geride sadece koca ceviz ve mezarın üzerine düşen karga tüyü kaldı.


 
 
 

Son Yazılar

Hepsini Gör
Ev

''Ne kadar iyi bir insan olursan ol birilerinin yaşamında kötü karakter olacaksın'' demişti bana. Boş gözlerle suratında yer alan...

 
 
 

Yorumlar


Subscribe here to get my latest posts

Thanks for submitting!

© 2035 by The Book Lover. Powered and secured by Wix

  • Facebook
  • Twitter
bottom of page